Makers binnen Makershuis Tilburg zijn ‘grensgevallen’. Ze rekken de grenzen van podiumkunst en de disciplines daarbinnen op. Ze zoeken naar de grens van wat er kan; zowel fysiek en technisch, als inhoudelijk en maatschappelijk. Ze bewegen rond de Nederlands-Vlaamse grens en durven de klassieke scheidingslijn tussen maker en publiek te doorbreken. Samen vormen ze een hechte groep van diverse makers die elkaar weten te vinden en zo grenzen steeds meer doen vervagen.
ONTMOET DE MAKERS VAN DE TOEKOMST NU
Eleni Ploumi
Het is iets persoonlijks; persoonlijke bevrijding en trigger voor het stellen van vragen.
Prima Donna's
Eigenwijs opera duo die de stoffer en blik meeneemt om het imago van opera eens flink af te stoffen!
Maarten & Anthony
Maarten & Anthony maken fysieke partituren als nieuwe overdrachts-vorm tussen theater en muziek.
Collectief BUIS
Van inspiratie voor objecten naar voorstellingen, ze nemen je mee naar andere universa.
Piet van Dycke
Als maker wil ik het ambacht van dans maken centraal zetten, een expressieve en scherpe bewegingstaal
Sarah Prescimone
De bevrijding van het lichaam; een transformerende reis binnen verschillende lichamen.
Meer makers die recent werkten binnen Makershuis Tilburg
Camille Paycha
Het maken van [Gordon Matta-Clark's] ‘core cuts’ in de structuren om ons heen.
Camille Paycha is een circusartiest en voor haar betekent dat om me te concentreren op de interacties tussen mensen en niet-mensen. Het impliceert geen doel of een methode, maar slechts een beperkte beschrijving van wat een circusstuk zou kunnen voorstellen. Wat Camille interesseert is de politieke macht van zo'n voorstelling. Camille streeft ernaar om voorstellen te doen die voor zichzelf spreken door haar esthetiek te verfijnen, de kracht van verbeelding te vertrouwen en de kracht van humor, geweld, objecten, lichamen, moraliteit, immoraliteit en alles daartussenin te verkennen.
Camille Paycha
Het maken van [Gordon Matta-Clark's] ‘core cuts’ in de structuren om ons heen.
Camille Paycha is een circusartiest en voor haar betekent dat om me te concentreren op de interacties tussen mensen en niet-mensen. Het impliceert geen doel of een methode, maar slechts een beperkte beschrijving van wat een circusstuk zou kunnen voorstellen. Wat Camille interesseert is de politieke macht van zo'n voorstelling. Camille streeft ernaar om voorstellen te doen die voor zichzelf spreken door haar esthetiek te verfijnen, de kracht van verbeelding te vertrouwen en de kracht van humor, geweld, objecten, lichamen, moraliteit, immoraliteit en alles daartussenin te verkennen.
Camille Paycha
Het maken van [Gordon Matta-Clark's] ‘core cuts’ in de structuren om ons heen.
Camille Paycha is een circusartiest en voor haar betekent dat om me te concentreren op de interacties tussen mensen en niet-mensen. Het impliceert geen doel of een methode, maar slechts een beperkte beschrijving van wat een circusstuk zou kunnen voorstellen. Wat Camille interesseert is de politieke macht van zo'n voorstelling. Camille streeft ernaar om voorstellen te doen die voor zichzelf spreken door haar esthetiek te verfijnen, de kracht van verbeelding te vertrouwen en de kracht van humor, geweld, objecten, lichamen, moraliteit, immoraliteit en alles daartussenin te verkennen.
de meiden
Brengt theater, muziek, absurdisme, punk, performance schaamteloos tot ontploffing.
DeMeiden. maakt theatervoorstellingen waarin theater, muziek, absurdisme, punk en performance schaamteloos tot ontploffing worden gebracht.
Dit collectief wordt gevormd door Linda Lugtenborg en Annemieke Ros, die hun persoonlijke fascinaties, frustraties, passies, woedeaanvallen en liefdesverklaringen tot op het bot uitpluizen en binnenste buitenkeren. Met grillige rock ’n roll voorstellingen tot gevolg. Bij het Makershuis onderzochten zij het thema ‘witte privilege’ en dit resulteerde in de voorstelling BECKY. Momenteel werkt Linda Lugtenborg met Jan Hulst aan de voorstelling Ode aan de minnares.
de meiden
Brengt theater, muziek, absurdisme, punk, performance schaamteloos tot ontploffing.
DeMeiden. maakt theatervoorstellingen waarin theater, muziek, absurdisme, punk en performance schaamteloos tot ontploffing worden gebracht.
Dit collectief wordt gevormd door Linda Lugtenborg en Annemieke Ros, die hun persoonlijke fascinaties, frustraties, passies, woedeaanvallen en liefdesverklaringen tot op het bot uitpluizen en binnenste buitenkeren. Met grillige rock ’n roll voorstellingen tot gevolg. Bij het Makershuis onderzochten zij het thema ‘witte privilege’ en dit resulteerde in de voorstelling BECKY. Momenteel werkt Linda Lugtenborg met Jan Hulst aan de voorstelling Ode aan de minnares.
de meiden
Brengt theater, muziek, absurdisme, punk, performance schaamteloos tot ontploffing.
DeMeiden. maakt theatervoorstellingen waarin theater, muziek, absurdisme, punk en performance schaamteloos tot ontploffing worden gebracht.
Dit collectief wordt gevormd door Linda Lugtenborg en Annemieke Ros, die hun persoonlijke fascinaties, frustraties, passies, woedeaanvallen en liefdesverklaringen tot op het bot uitpluizen en binnenste buitenkeren. Met grillige rock ’n roll voorstellingen tot gevolg. Bij het Makershuis onderzochten zij het thema ‘witte privilege’ en dit resulteerde in de voorstelling BECKY. Momenteel werkt Linda Lugtenborg met Jan Hulst aan de voorstelling Ode aan de minnares.
elysia mcmullen
Een onderdompeling in een absurde wereld met dans, circus, fysiek theater & beeldende kunst.
Elysias werk dompelt je onder in een surrealistische en absurde wereld door dans, circus, fysiek theater en beeldende kunst te fuseren.
Als maker streeft Elysia naar surrealisme en naar het zichtbaar maken van absurditeit in dagelijkse bewegingen. Zo duikt ze in een metafysische toestand en verkent de grenzen van het menselijk lichaam. Tijdens haar onderzoek voor Realtai na Farraige werkte Elysia samen met beeldend kunstenaars Astrid Yperlaan en Roel Mathijssen als A.R.E. Collective om nieuwe mogelijkheden op het gebied van licht te ontdekken. Haar nieuwste werk is in ontwikkeling: ‘Bill and Fred Productions’ in samenwerking met Luisa Schmitz.
elysia mcmullen
Een onderdompeling in een absurde wereld met dans, circus, fysiek theater & beeldende kunst.
Elysias werk dompelt je onder in een surrealistische en absurde wereld door dans, circus, fysiek theater en beeldende kunst te fuseren.
Als maker streeft Elysia naar surrealisme en naar het zichtbaar maken van absurditeit in dagelijkse bewegingen. Zo duikt ze in een metafysische toestand en verkent de grenzen van het menselijk lichaam. Tijdens haar onderzoek voor Realtai na Farraige werkte Elysia samen met beeldend kunstenaars Astrid Yperlaan en Roel Mathijssen als A.R.E. Collective om nieuwe mogelijkheden op het gebied van licht te ontdekken. Haar nieuwste werk is in ontwikkeling: ‘Bill and Fred Productions’ in samenwerking met Luisa Schmitz.
elysia mcmullen
Een onderdompeling in een absurde wereld met dans, circus, fysiek theater & beeldende kunst.
Elysias werk dompelt je onder in een surrealistische en absurde wereld door dans, circus, fysiek theater en beeldende kunst te fuseren.
Als maker streeft Elysia naar surrealisme en naar het zichtbaar maken van absurditeit in dagelijkse bewegingen. Zo duikt ze in een metafysische toestand en verkent de grenzen van het menselijk lichaam. Tijdens haar onderzoek voor Realtai na Farraige werkte Elysia samen met beeldend kunstenaars Astrid Yperlaan en Roel Mathijssen als A.R.E. Collective om nieuwe mogelijkheden op het gebied van licht te ontdekken. Haar nieuwste werk is in ontwikkeling: ‘Bill and Fred Productions’ in samenwerking met Luisa Schmitz.
elysia mcmullen
Een onderdompeling in een absurde wereld met dans, circus, fysiek theater & beeldende kunst.
Elysias werk dompelt je onder in een surrealistische en absurde wereld door dans, circus, fysiek theater en beeldende kunst te fuseren.
Als maker streeft Elysia naar surrealisme en naar het zichtbaar maken van absurditeit in dagelijkse bewegingen. Zo duikt ze in een metafysische toestand en verkent de grenzen van het menselijk lichaam. Tijdens haar onderzoek voor Realtai na Farraige werkte Elysia samen met beeldend kunstenaars Astrid Yperlaan en Roel Mathijssen als A.R.E. Collective om nieuwe mogelijkheden op het gebied van licht te ontdekken. Haar nieuwste werk is in ontwikkeling: ‘Bill and Fred Productions’ in samenwerking met Luisa Schmitz.
elysia mcmullen
Een onderdompeling in een absurde wereld met dans, circus, fysiek theater & beeldende kunst.
Elysias werk dompelt je onder in een surrealistische en absurde wereld door dans, circus, fysiek theater en beeldende kunst te fuseren.
Als maker streeft Elysia naar surrealisme en naar het zichtbaar maken van absurditeit in dagelijkse bewegingen. Zo duikt ze in een metafysische toestand en verkent de grenzen van het menselijk lichaam. Tijdens haar onderzoek voor Realtai na Farraige werkte Elysia samen met beeldend kunstenaars Astrid Yperlaan en Roel Mathijssen als A.R.E. Collective om nieuwe mogelijkheden op het gebied van licht te ontdekken. Haar nieuwste werk is in ontwikkeling: ‘Bill and Fred Productions’ in samenwerking met Luisa Schmitz.
elysia mcmullen
Een onderdompeling in een absurde wereld met dans, circus, fysiek theater & beeldende kunst.
Elysias werk dompelt je onder in een surrealistische en absurde wereld door dans, circus, fysiek theater en beeldende kunst te fuseren.
Als maker streeft Elysia naar surrealisme en naar het zichtbaar maken van absurditeit in dagelijkse bewegingen. Zo duikt ze in een metafysische toestand en verkent de grenzen van het menselijk lichaam. Tijdens haar onderzoek voor Realtai na Farraige werkte Elysia samen met beeldend kunstenaars Astrid Yperlaan en Roel Mathijssen als A.R.E. Collective om nieuwe mogelijkheden op het gebied van licht te ontdekken. Haar nieuwste werk is in ontwikkeling: ‘Bill and Fred Productions’ in samenwerking met Luisa Schmitz.
Julia Akkermans
Actrice die haar eerste schrijf- en maakkunsten ontwikkelde bij Makershuis Tilburg.
In haar onderzoek bij Makershuis dook Julia Akkermans in een briefcorrespondentie van René Descartes en Elisabeth van de Palts - een hyperintelligente maar depressieve prinses. Ze deed onderzoek naar de filosofie van René Descartes en hoe we tegenwoordig omgaan met zijn erfgoed. Vragen die hierbij aan bod kramen waren: hoe filosofische thema's te vertalen naar een theatrale manier en te voorkomen dat het een college over filosofie zou worden? Hoe het hoofd en het hart te bereiken in een theatrale tekst? Julia werd hierin gecoacht door Stefaan van Brabandt, schrijver en regisseur bij o.a. Het Zuidelijk Toneel.
Karel Tuytschaever
Maakt werk vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten.
Karel Tuytschaever maakt (dans)voorstellingen, installaties, publicaties en films vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten. Zijn onderzoek is een kantelpunt waarbij hij zijn visie op wat oprechte belichaming binnen de performatieve kunst kan zijn en betekenen, wil enten op de beeldende kunsten. Zo wil hij postmedium bekijken hoe hij tot nieuwe intermediale verhoudingen en vormen komt. Karel hecht veel belang aan de wisselwerking tussen zijn uitvoerend werk als performer, zijn docentschap, en zijn onderzoekstraject & eigen werk als maker. Zijn fascinatie voor belichaming en lichamelijkheid in de kunsten speelt een cruciale rol in deze driehoek.
Karel Tuytschaever
Maakt werk vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten.
Karel Tuytschaever maakt (dans)voorstellingen, installaties, publicaties en films vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten. Zijn onderzoek is een kantelpunt waarbij hij zijn visie op wat oprechte belichaming binnen de performatieve kunst kan zijn en betekenen, wil enten op de beeldende kunsten. Zo wil hij postmedium bekijken hoe hij tot nieuwe intermediale verhoudingen en vormen komt. Karel hecht veel belang aan de wisselwerking tussen zijn uitvoerend werk als performer, zijn docentschap, en zijn onderzoekstraject & eigen werk als maker. Zijn fascinatie voor belichaming en lichamelijkheid in de kunsten speelt een cruciale rol in deze driehoek.
Karel Tuytschaever
Maakt werk vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten.
Karel Tuytschaever maakt (dans)voorstellingen, installaties, publicaties en films vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten. Zijn onderzoek is een kantelpunt waarbij hij zijn visie op wat oprechte belichaming binnen de performatieve kunst kan zijn en betekenen, wil enten op de beeldende kunsten. Zo wil hij postmedium bekijken hoe hij tot nieuwe intermediale verhoudingen en vormen komt. Karel hecht veel belang aan de wisselwerking tussen zijn uitvoerend werk als performer, zijn docentschap, en zijn onderzoekstraject & eigen werk als maker. Zijn fascinatie voor belichaming en lichamelijkheid in de kunsten speelt een cruciale rol in deze driehoek.
Karel Tuytschaever
Maakt werk vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten.
Karel Tuytschaever maakt (dans)voorstellingen, installaties, publicaties en films vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten. Zijn onderzoek is een kantelpunt waarbij hij zijn visie op wat oprechte belichaming binnen de performatieve kunst kan zijn en betekenen, wil enten op de beeldende kunsten. Zo wil hij postmedium bekijken hoe hij tot nieuwe intermediale verhoudingen en vormen komt. Karel hecht veel belang aan de wisselwerking tussen zijn uitvoerend werk als performer, zijn docentschap, en zijn onderzoekstraject & eigen werk als maker. Zijn fascinatie voor belichaming en lichamelijkheid in de kunsten speelt een cruciale rol in deze driehoek.
Karel Tuytschaever
Maakt werk vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten.
Karel Tuytschaever maakt (dans)voorstellingen, installaties, publicaties en films vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten. Zijn onderzoek is een kantelpunt waarbij hij zijn visie op wat oprechte belichaming binnen de performatieve kunst kan zijn en betekenen, wil enten op de beeldende kunsten. Zo wil hij postmedium bekijken hoe hij tot nieuwe intermediale verhoudingen en vormen komt. Karel hecht veel belang aan de wisselwerking tussen zijn uitvoerend werk als performer, zijn docentschap, en zijn onderzoekstraject & eigen werk als maker. Zijn fascinatie voor belichaming en lichamelijkheid in de kunsten speelt een cruciale rol in deze driehoek.
Karel Tuytschaever
Maakt werk vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten.
Karel Tuytschaever maakt (dans)voorstellingen, installaties, publicaties en films vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten. Zijn onderzoek is een kantelpunt waarbij hij zijn visie op wat oprechte belichaming binnen de performatieve kunst kan zijn en betekenen, wil enten op de beeldende kunsten. Zo wil hij postmedium bekijken hoe hij tot nieuwe intermediale verhoudingen en vormen komt. Karel hecht veel belang aan de wisselwerking tussen zijn uitvoerend werk als performer, zijn docentschap, en zijn onderzoekstraject & eigen werk als maker. Zijn fascinatie voor belichaming en lichamelijkheid in de kunsten speelt een cruciale rol in deze driehoek.
Karel Tuytschaever
Maakt werk vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten.
Karel Tuytschaever maakt (dans)voorstellingen, installaties, publicaties en films vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten. Zijn onderzoek is een kantelpunt waarbij hij zijn visie op wat oprechte belichaming binnen de performatieve kunst kan zijn en betekenen, wil enten op de beeldende kunsten. Zo wil hij postmedium bekijken hoe hij tot nieuwe intermediale verhoudingen en vormen komt. Karel hecht veel belang aan de wisselwerking tussen zijn uitvoerend werk als performer, zijn docentschap, en zijn onderzoekstraject & eigen werk als maker. Zijn fascinatie voor belichaming en lichamelijkheid in de kunsten speelt een cruciale rol in deze driehoek.
Karel Tuytschaever
Maakt werk vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten.
Karel Tuytschaever maakt (dans)voorstellingen, installaties, publicaties en films vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten. Zijn onderzoek is een kantelpunt waarbij hij zijn visie op wat oprechte belichaming binnen de performatieve kunst kan zijn en betekenen, wil enten op de beeldende kunsten. Zo wil hij postmedium bekijken hoe hij tot nieuwe intermediale verhoudingen en vormen komt. Karel hecht veel belang aan de wisselwerking tussen zijn uitvoerend werk als performer, zijn docentschap, en zijn onderzoekstraject & eigen werk als maker. Zijn fascinatie voor belichaming en lichamelijkheid in de kunsten speelt een cruciale rol in deze driehoek.
Karel Tuytschaever
Maakt werk vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten.
Karel Tuytschaever maakt (dans)voorstellingen, installaties, publicaties en films vanuit een fascinatie voor het kijken naar het lichaam in de kunsten. Zijn onderzoek is een kantelpunt waarbij hij zijn visie op wat oprechte belichaming binnen de performatieve kunst kan zijn en betekenen, wil enten op de beeldende kunsten. Zo wil hij postmedium bekijken hoe hij tot nieuwe intermediale verhoudingen en vormen komt. Karel hecht veel belang aan de wisselwerking tussen zijn uitvoerend werk als performer, zijn docentschap, en zijn onderzoekstraject & eigen werk als maker. Zijn fascinatie voor belichaming en lichamelijkheid in de kunsten speelt een cruciale rol in deze driehoek.
Maria Sartzetaki
Een verkenning van de grens tussen realiteit en verbeelding.
Maria Sartzetaki is choreografe/performer uit Griekenland, gevestigd in Tilburg. Haar werk verkent de grens tussen realiteit en verbeelding. Maria's werk combineert invloeden vanuit improvisatie, Butoh, film en poëzie. Ze werkt met performers met verschillende achtergronden en gebruikt hun eigen bewegingskwaliteit als fysieke basis voor haar creaties. Met lichamelijkheid als hoofdingrediënt van haar werk stelt ze een gelaagd universum samen dat openstaat voor verkenning en interpretatie. In haar laatste project bij Makershuis, Merry-go-Round, was haar doel om haar droomwereld dichterbij een breder niet-kunstenaarspubliek te brengen door een herkenbare locatie (kindercarrousel in Wilhelminapark, Tilburg) te verrijken met onherkenbare en denkbeeldige elementen.
Maria Sartzetaki
Een verkenning van de grens tussen realiteit en verbeelding.
Maria Sartzetaki is choreografe/performer uit Griekenland, gevestigd in Tilburg. Haar werk verkent de grens tussen realiteit en verbeelding. Maria's werk combineert invloeden vanuit improvisatie, Butoh, film en poëzie. Ze werkt met performers met verschillende achtergronden en gebruikt hun eigen bewegingskwaliteit als fysieke basis voor haar creaties. Met lichamelijkheid als hoofdingrediënt van haar werk stelt ze een gelaagd universum samen dat openstaat voor verkenning en interpretatie. In haar laatste project bij Makershuis, Merry-go-Round, was haar doel om haar droomwereld dichterbij een breder niet-kunstenaarspubliek te brengen door een herkenbare locatie (kindercarrousel in Wilhelminapark, Tilburg) te verrijken met onherkenbare en denkbeeldige elementen.
Maria Sartzetaki
Een verkenning van de grens tussen realiteit en verbeelding.
Maria Sartzetaki is choreografe/performer uit Griekenland, gevestigd in Tilburg. Haar werk verkent de grens tussen realiteit en verbeelding. Maria's werk combineert invloeden vanuit improvisatie, Butoh, film en poëzie. Ze werkt met performers met verschillende achtergronden en gebruikt hun eigen bewegingskwaliteit als fysieke basis voor haar creaties. Met lichamelijkheid als hoofdingrediënt van haar werk stelt ze een gelaagd universum samen dat openstaat voor verkenning en interpretatie. In haar laatste project bij Makershuis, Merry-go-Round, was haar doel om haar droomwereld dichterbij een breder niet-kunstenaarspubliek te brengen door een herkenbare locatie (kindercarrousel in Wilhelminapark, Tilburg) te verrijken met onherkenbare en denkbeeldige elementen.
Maria Sartzetaki
Een verkenning van de grens tussen realiteit en verbeelding.
Maria Sartzetaki is choreografe/performer uit Griekenland, gevestigd in Tilburg. Haar werk verkent de grens tussen realiteit en verbeelding. Maria's werk combineert invloeden vanuit improvisatie, Butoh, film en poëzie. Ze werkt met performers met verschillende achtergronden en gebruikt hun eigen bewegingskwaliteit als fysieke basis voor haar creaties. Met lichamelijkheid als hoofdingrediënt van haar werk stelt ze een gelaagd universum samen dat openstaat voor verkenning en interpretatie. In haar laatste project bij Makershuis, Merry-go-Round, was haar doel om haar droomwereld dichterbij een breder niet-kunstenaarspubliek te brengen door een herkenbare locatie (kindercarrousel in Wilhelminapark, Tilburg) te verrijken met onherkenbare en denkbeeldige elementen.
Efecto R
Efecto R is Clara Cortés Soler en Martina Gunkel, circusartiest en danseres.
Zij verbinden hun kunstdisciplines, combineren hun lichamelijkheid met ‘spoken word’ en onderzoeken de interactie tussen publiek en performers.
Met de steun van Makershuis Tilburg hebben zij hun eerste voorstelling ‘It is there. Around the corner.’ gemaakt. Gevuld met ironie en absurditeit, realisme en abstractie, tekst en lichaam, vroegen ze zich af wat het betekent om ons thuis te voelen.
Efecto R
Efecto R is Clara Cortés Soler en Martina Gunkel, circusartiest en danseres.
Zij verbinden hun kunstdisciplines, combineren hun lichamelijkheid met ‘spoken word’ en onderzoeken de interactie tussen publiek en performers.
Met de steun van Makershuis Tilburg hebben zij hun eerste voorstelling ‘It is there. Around the corner.’ gemaakt. Gevuld met ironie en absurditeit, realisme en abstractie, tekst en lichaam, vroegen ze zich af wat het betekent om ons thuis te voelen.
Efecto R
Efecto R is Clara Cortés Soler en Martina Gunkel, circusartiest en danseres.
Zij verbinden hun kunstdisciplines, combineren hun lichamelijkheid met ‘spoken word’ en onderzoeken de interactie tussen publiek en performers.
Met de steun van Makershuis Tilburg hebben zij hun eerste voorstelling ‘It is there. Around the corner.’ gemaakt. Gevuld met ironie en absurditeit, realisme en abstractie, tekst en lichaam, vroegen ze zich af wat het betekent om ons thuis te voelen.
Efecto R
Efecto R is Clara Cortés Soler en Martina Gunkel, circusartiest en danseres.
Zij verbinden hun kunstdisciplines, combineren hun lichamelijkheid met ‘spoken word’ en onderzoeken de interactie tussen publiek en performers.
Met de steun van Makershuis Tilburg hebben zij hun eerste voorstelling ‘It is there. Around the corner.’ gemaakt. Gevuld met ironie en absurditeit, realisme en abstractie, tekst en lichaam, vroegen ze zich af wat het betekent om ons thuis te voelen.
Efecto R
Efecto R is Clara Cortés Soler en Martina Gunkel, circusartiest en danseres.
Zij verbinden hun kunstdisciplines, combineren hun lichamelijkheid met ‘spoken word’ en onderzoeken de interactie tussen publiek en performers.
Met de steun van Makershuis Tilburg hebben zij hun eerste voorstelling ‘It is there. Around the corner.’ gemaakt. Gevuld met ironie en absurditeit, realisme en abstractie, tekst en lichaam, vroegen ze zich af wat het betekent om ons thuis te voelen.
Michiel Deprez
Mardulier en Deprez; kunst (en huwelijksfeesten (op aanvraag))
Mardulier en Deprez is een samenwerking tussen 2 kunstenaars: Ruben Mardulier en Michiel Deprez. Ze maken anekdotisch circus en performatieve experimenten. Hun werk bespeelt raakvlakken en overschrijdt grenzen. Het is een consequent en vastberaden realisatie van spontane ideeen, vaak gebonden aan een specifieke tijd en plaats. Mardulier en Deprez hechten veel belang aan hoe een werk tot stand komt, het product kan vaak gezien worden als de documentatie van een eigenaardig proces.
Michiel Deprez
Mardulier en Deprez; kunst (en huwelijksfeesten (op aanvraag))
Mardulier en Deprez is een samenwerking tussen 2 kunstenaars: Ruben Mardulier en Michiel Deprez. Ze maken anekdotisch circus en performatieve experimenten. Hun werk bespeelt raakvlakken en overschrijdt grenzen. Het is een consequent en vastberaden realisatie van spontane ideeen, vaak gebonden aan een specifieke tijd en plaats. Mardulier en Deprez hechten veel belang aan hoe een werk tot stand komt, het product kan vaak gezien worden als de documentatie van een eigenaardig proces.
Michiel Deprez
Mardulier en Deprez; kunst (en huwelijksfeesten (op aanvraag))
Mardulier en Deprez is een samenwerking tussen 2 kunstenaars: Ruben Mardulier en Michiel Deprez. Ze maken anekdotisch circus en performatieve experimenten. Hun werk bespeelt raakvlakken en overschrijdt grenzen. Het is een consequent en vastberaden realisatie van spontane ideeen, vaak gebonden aan een specifieke tijd en plaats. Mardulier en Deprez hechten veel belang aan hoe een werk tot stand komt, het product kan vaak gezien worden als de documentatie van een eigenaardig proces.
Michiel Deprez
Mardulier en Deprez; kunst (en huwelijksfeesten (op aanvraag))
Mardulier en Deprez is een samenwerking tussen 2 kunstenaars: Ruben Mardulier en Michiel Deprez. Ze maken anekdotisch circus en performatieve experimenten. Hun werk bespeelt raakvlakken en overschrijdt grenzen. Het is een consequent en vastberaden realisatie van spontane ideeen, vaak gebonden aan een specifieke tijd en plaats. Mardulier en Deprez hechten veel belang aan hoe een werk tot stand komt, het product kan vaak gezien worden als de documentatie van een eigenaardig proces.
Michiel Deprez
Mardulier en Deprez; kunst (en huwelijksfeesten (op aanvraag))
Mardulier en Deprez is een samenwerking tussen 2 kunstenaars: Ruben Mardulier en Michiel Deprez. Ze maken anekdotisch circus en performatieve experimenten. Hun werk bespeelt raakvlakken en overschrijdt grenzen. Het is een consequent en vastberaden realisatie van spontane ideeen, vaak gebonden aan een specifieke tijd en plaats. Mardulier en Deprez hechten veel belang aan hoe een werk tot stand komt, het product kan vaak gezien worden als de documentatie van een eigenaardig proces.
Michiel Deprez
Mardulier en Deprez; kunst (en huwelijksfeesten (op aanvraag))
Mardulier en Deprez is een samenwerking tussen 2 kunstenaars: Ruben Mardulier en Michiel Deprez. Ze maken anekdotisch circus en performatieve experimenten. Hun werk bespeelt raakvlakken en overschrijdt grenzen. Het is een consequent en vastberaden realisatie van spontane ideeen, vaak gebonden aan een specifieke tijd en plaats. Mardulier en Deprez hechten veel belang aan hoe een werk tot stand komt, het product kan vaak gezien worden als de documentatie van een eigenaardig proces.
Michiel Deprez
Mardulier en Deprez; kunst (en huwelijksfeesten (op aanvraag))
Mardulier en Deprez is een samenwerking tussen 2 kunstenaars: Ruben Mardulier en Michiel Deprez. Ze maken anekdotisch circus en performatieve experimenten. Hun werk bespeelt raakvlakken en overschrijdt grenzen. Het is een consequent en vastberaden realisatie van spontane ideeen, vaak gebonden aan een specifieke tijd en plaats. Mardulier en Deprez hechten veel belang aan hoe een werk tot stand komt, het product kan vaak gezien worden als de documentatie van een eigenaardig proces.
Michiel Deprez
Mardulier en Deprez; kunst (en huwelijksfeesten (op aanvraag))
Mardulier en Deprez is een samenwerking tussen 2 kunstenaars: Ruben Mardulier en Michiel Deprez. Ze maken anekdotisch circus en performatieve experimenten. Hun werk bespeelt raakvlakken en overschrijdt grenzen. Het is een consequent en vastberaden realisatie van spontane ideeen, vaak gebonden aan een specifieke tijd en plaats. Mardulier en Deprez hechten veel belang aan hoe een werk tot stand komt, het product kan vaak gezien worden als de documentatie van een eigenaardig proces.
Michiel Deprez
Mardulier en Deprez; kunst (en huwelijksfeesten (op aanvraag))
Mardulier en Deprez is een samenwerking tussen 2 kunstenaars: Ruben Mardulier en Michiel Deprez. Ze maken anekdotisch circus en performatieve experimenten. Hun werk bespeelt raakvlakken en overschrijdt grenzen. Het is een consequent en vastberaden realisatie van spontane ideeen, vaak gebonden aan een specifieke tijd en plaats. Mardulier en Deprez hechten veel belang aan hoe een werk tot stand komt, het product kan vaak gezien worden als de documentatie van een eigenaardig proces.
Michiel Deprez
Mardulier en Deprez; kunst (en huwelijksfeesten (op aanvraag))
Mardulier en Deprez is een samenwerking tussen 2 kunstenaars: Ruben Mardulier en Michiel Deprez. Ze maken anekdotisch circus en performatieve experimenten. Hun werk bespeelt raakvlakken en overschrijdt grenzen. Het is een consequent en vastberaden realisatie van spontane ideeen, vaak gebonden aan een specifieke tijd en plaats. Mardulier en Deprez hechten veel belang aan hoe een werk tot stand komt, het product kan vaak gezien worden als de documentatie van een eigenaardig proces.
Suzan Southart
Maker en performer.
Suzan Stouthart is gefascineerd door de relativiteit van betekenis. Ze dwaalt rond op de grens tussen zwaarte en lichtheid en probeert deze ogenschijnlijke tegenstellingen met elkaar te verweven. In haar voorstellingen vertaalt ze ideeën in sfeervolle en intieme omgevingen.
'Axis on Isle' is het stuk dat was geboren tijdens de residentie bij Makershuis. Suzan werkte met zand en per ongeluk vormde het zand zich in een klein eiland, dat zowel een beperking als een veiligheidszone vormde. Ze is ervan overtuigd dat het eiland het universum van de geest zou kunnen weerspiegelen met zijn circulerende gedachten en eindeloze ontsnappingen.
Suzan Southart
Maker en performer.
Suzan Stouthart is gefascineerd door de relativiteit van betekenis. Ze dwaalt rond op de grens tussen zwaarte en lichtheid en probeert deze ogenschijnlijke tegenstellingen met elkaar te verweven. In haar voorstellingen vertaalt ze ideeën in sfeervolle en intieme omgevingen.
'Axis on Isle' is het stuk dat was geboren tijdens de residentie bij Makershuis. Suzan werkte met zand en per ongeluk vormde het zand zich in een klein eiland, dat zowel een beperking als een veiligheidszone vormde. Ze is ervan overtuigd dat het eiland het universum van de geest zou kunnen weerspiegelen met zijn circulerende gedachten en eindeloze ontsnappingen.
Suzan Southart
Maker en performer.
Suzan Stouthart is gefascineerd door de relativiteit van betekenis. Ze dwaalt rond op de grens tussen zwaarte en lichtheid en probeert deze ogenschijnlijke tegenstellingen met elkaar te verweven. In haar voorstellingen vertaalt ze ideeën in sfeervolle en intieme omgevingen.
'Axis on Isle' is het stuk dat was geboren tijdens de residentie bij Makershuis. Suzan werkte met zand en per ongeluk vormde het zand zich in een klein eiland, dat zowel een beperking als een veiligheidszone vormde. Ze is ervan overtuigd dat het eiland het universum van de geest zou kunnen weerspiegelen met zijn circulerende gedachten en eindeloze ontsnappingen.
TeaTime Company
Het collectief van makers Bavo De Smedt, Hannah Rogerson en Pieter Visser.
Tea Time Company maakt gebruik van de disciplines hedendaagse dans, Chinese paal en jongleren. Menselijke reacties op abstracte situaties vormen de kern van hun bewegingstaal, doordrenkt met subtiele humor en mooie beelden. Hun visie is om de grenzen tussen hun disciplines te vervagen om één duidelijke bewegingstaal te creëren.
De voorstellingen komen van ergens diep in de kern en worden uitgedrukt door lichtheid, humor en complexiteit. Tea Time Company weet toegankelijk en plezierig theater te creeren en hopen daarmee een blik te geven in hun empatische universum.
TeaTime Company
Het collectief van makers Bavo De Smedt, Hannah Rogerson en Pieter Visser.
Tea Time Company maakt gebruik van de disciplines hedendaagse dans, Chinese paal en jongleren. Menselijke reacties op abstracte situaties vormen de kern van hun bewegingstaal, doordrenkt met subtiele humor en mooie beelden. Hun visie is om de grenzen tussen hun disciplines te vervagen om één duidelijke bewegingstaal te creëren.
De voorstellingen komen van ergens diep in de kern en worden uitgedrukt door lichtheid, humor en complexiteit. Tea Time Company weet toegankelijk en plezierig theater te creeren en hopen daarmee een blik te geven in hun empatische universum.
TeaTime Company
Het collectief van makers Bavo De Smedt, Hannah Rogerson en Pieter Visser.
Tea Time Company maakt gebruik van de disciplines hedendaagse dans, Chinese paal en jongleren. Menselijke reacties op abstracte situaties vormen de kern van hun bewegingstaal, doordrenkt met subtiele humor en mooie beelden. Hun visie is om de grenzen tussen hun disciplines te vervagen om één duidelijke bewegingstaal te creëren.
De voorstellingen komen van ergens diep in de kern en worden uitgedrukt door lichtheid, humor en complexiteit. Tea Time Company weet toegankelijk en plezierig theater te creeren en hopen daarmee een blik te geven in hun empatische universum.
TeaTime Company
Het collectief van makers Bavo De Smedt, Hannah Rogerson en Pieter Visser.
Tea Time Company maakt gebruik van de disciplines hedendaagse dans, Chinese paal en jongleren. Menselijke reacties op abstracte situaties vormen de kern van hun bewegingstaal, doordrenkt met subtiele humor en mooie beelden. Hun visie is om de grenzen tussen hun disciplines te vervagen om één duidelijke bewegingstaal te creëren.
De voorstellingen komen van ergens diep in de kern en worden uitgedrukt door lichtheid, humor en complexiteit. Tea Time Company weet toegankelijk en plezierig theater te creeren en hopen daarmee een blik te geven in hun empatische universum.
TeaTime Company
Het collectief van makers Bavo De Smedt, Hannah Rogerson en Pieter Visser.
Tea Time Company maakt gebruik van de disciplines hedendaagse dans, Chinese paal en jongleren. Menselijke reacties op abstracte situaties vormen de kern van hun bewegingstaal, doordrenkt met subtiele humor en mooie beelden. Hun visie is om de grenzen tussen hun disciplines te vervagen om één duidelijke bewegingstaal te creëren.
De voorstellingen komen van ergens diep in de kern en worden uitgedrukt door lichtheid, humor en complexiteit. Tea Time Company weet toegankelijk en plezierig theater te creeren en hopen daarmee een blik te geven in hun empatische universum.
TeaTime Company
Het collectief van makers Bavo De Smedt, Hannah Rogerson en Pieter Visser.
Tea Time Company maakt gebruik van de disciplines hedendaagse dans, Chinese paal en jongleren. Menselijke reacties op abstracte situaties vormen de kern van hun bewegingstaal, doordrenkt met subtiele humor en mooie beelden. Hun visie is om de grenzen tussen hun disciplines te vervagen om één duidelijke bewegingstaal te creëren.
De voorstellingen komen van ergens diep in de kern en worden uitgedrukt door lichtheid, humor en complexiteit. Tea Time Company weet toegankelijk en plezierig theater te creeren en hopen daarmee een blik te geven in hun empatische universum.
TeaTime Company
Het collectief van makers Bavo De Smedt, Hannah Rogerson en Pieter Visser.
Tea Time Company maakt gebruik van de disciplines hedendaagse dans, Chinese paal en jongleren. Menselijke reacties op abstracte situaties vormen de kern van hun bewegingstaal, doordrenkt met subtiele humor en mooie beelden. Hun visie is om de grenzen tussen hun disciplines te vervagen om één duidelijke bewegingstaal te creëren.
De voorstellingen komen van ergens diep in de kern en worden uitgedrukt door lichtheid, humor en complexiteit. Tea Time Company weet toegankelijk en plezierig theater te creeren en hopen daarmee een blik te geven in hun empatische universum.
V (Evangelos Biskas)
Intuïtie en instinct van het menselijk lichaam.
Evangelos Biskas is een danser en choreograaf gefascineerd door het vermogen van het menselijk lichaam om dingen te begrijpen en uit te drukken. Zijn nieuwsgierigheid om nieuwe mogelijkheden van het werken met het lichaam te verkennen drijft hem om interdisciplinaire projecten te ontwikkelen, waaronder andere media zoals fysiek theater, sound design, beeldende kunst en computerwetenschappen. Bij Makerhuis Tilburg werkte hij samen met Elysia McMullen aan ‘In Search of a Title’, waarbij hij de aard van instinctief gedrag als uitgangspunt had.
V (Evangelos Biskas)
Intuïtie en instinct van het menselijk lichaam.
Evangelos Biskas is een danser en choreograaf gefascineerd door het vermogen van het menselijk lichaam om dingen te begrijpen en uit te drukken. Zijn nieuwsgierigheid om nieuwe mogelijkheden van het werken met het lichaam te verkennen drijft hem om interdisciplinaire projecten te ontwikkelen, waaronder andere media zoals fysiek theater, sound design, beeldende kunst en computerwetenschappen. Bij Makerhuis Tilburg werkte hij samen met Elysia McMullen aan ‘In Search of a Title’, waarbij hij de aard van instinctief gedrag als uitgangspunt had.
V (Evangelos Biskas)
Intuïtie en instinct van het menselijk lichaam.
Evangelos Biskas is een danser en choreograaf gefascineerd door het vermogen van het menselijk lichaam om dingen te begrijpen en uit te drukken. Zijn nieuwsgierigheid om nieuwe mogelijkheden van het werken met het lichaam te verkennen drijft hem om interdisciplinaire projecten te ontwikkelen, waaronder andere media zoals fysiek theater, sound design, beeldende kunst en computerwetenschappen. Bij Makerhuis Tilburg werkte hij samen met Elysia McMullen aan ‘In Search of a Title’, waarbij hij de aard van instinctief gedrag als uitgangspunt had.
V (Evangelos Biskas)
Intuïtie en instinct van het menselijk lichaam.
Evangelos Biskas is een danser en choreograaf gefascineerd door het vermogen van het menselijk lichaam om dingen te begrijpen en uit te drukken. Zijn nieuwsgierigheid om nieuwe mogelijkheden van het werken met het lichaam te verkennen drijft hem om interdisciplinaire projecten te ontwikkelen, waaronder andere media zoals fysiek theater, sound design, beeldende kunst en computerwetenschappen. Bij Makerhuis Tilburg werkte hij samen met Elysia McMullen aan ‘In Search of a Title’, waarbij hij de aard van instinctief gedrag als uitgangspunt had.
V (Evangelos Biskas)
Intuïtie en instinct van het menselijk lichaam.
Evangelos Biskas is een danser en choreograaf gefascineerd door het vermogen van het menselijk lichaam om dingen te begrijpen en uit te drukken. Zijn nieuwsgierigheid om nieuwe mogelijkheden van het werken met het lichaam te verkennen drijft hem om interdisciplinaire projecten te ontwikkelen, waaronder andere media zoals fysiek theater, sound design, beeldende kunst en computerwetenschappen. Bij Makerhuis Tilburg werkte hij samen met Elysia McMullen aan ‘In Search of a Title’, waarbij hij de aard van instinctief gedrag als uitgangspunt had.
1 - 56
<
>
STICHTING MAKERSHUIS TILBURG
Willem II Straat 49
5038 BD Tilburg
info@makershuistilburg.nl
Bestuurders: Marieke Machado-Veekens (voorzitter), Wim van Stam (penningmeester), Sophie Lambo, Rob van Steen, Marc Eysink Smeets
Rob van Steen (secretaris)
Sandra Smits (zakelijk coördinator)
Adeline Willems (uitvoerend producent)
Makershuis Tilburg beschikt over een ANBI- status Vind hier onze jaarrekening 2021 en ons jaarverslag 2021.
Vind hier onze gegevens in het kader van transparantie.
DANK AAN ONZE HELPENDE HANDEN